Geen foto ’s van het folien. Dat bleek een redelijke recht toe recht aan activiteit. Al met al zo’n 16 uur besteed besteed aan het folien verspreid over 4 dagen. En dit is het resultaat.
Een van de zaken die nog moest gebeuren was iets verzinnen voor de aansturing van hoogte- en richtingroer. De linker en rechterhelft van het hoogteroer zijn met een 5×5 vuren latje aan elkaar gezet.
De roeren zijn met vliesscharnieren na het folien aan stabilo en kielvlak vastgezet. Voor de aansturing van het richtingroer gebruik ik een stuurstang verbogen tot torsiestang. Een kant in het richtingroer de andere kant via een ball link aan de stuurkabel. Het bleek dat het aangrijppunt in het richtingroer eigenlijk te hoog is. Gaf speling. Dat opgelost door met behulp van twee spelden een onderste draaipunt te maken. Lijkt eigenlijk best goed te werken. Dit even in de gaten houden. Ik verwacht dat het wel blijft zitten, anders maar een nieuw richtingroer maken dat verder naar onderen reikt.
De vleugel servo’s lijm ik op de GFK servoplaatjes. Bekabeling wordt gesoldeerd. De servoplaatjes kan ik óf met tape óf met schroefjes vastzetten. Voorlopig ga ik voor tape.
Bekabeling naar de romp wordt aangesloten via groene Multiplex stekkers.
En dan is dit de bovenkant.
En dit de onderkant. Hier en daar zitten nog wat afplakband. Dat gebruik ik in overvloedige mate tijdens de bouw. Voor de Thermy is er weer ruim een rol doorgegaan.
Wat nog moet gebeuren is alles nalopen. Zoals moertjes vastzetten met Locktite servoplaatjes vastzetten, en het vooronder zodanig inrichten dat alles op zijn plaats blijft zitten. Ik heb een “Turnigy 5A (8-26v) SBEC for Lipo” (https://www.hobbyking.com/hobbyking/…arehouse_.html) Voor de spanningsvoorziening. Maar gezien het volledig ontbreken van koelplaten geloof ik niet dat deze SBEC 5A continu kan leveren. Piek misschien wel. Nog even wat anders verzinnen.
Zender is geprogrammeerd voor de basis functies, motor loopt de goede kant op. Morgen een vermogensmeting doen of de prop matched met de motor. En af alles heel blijft met een op vol gas lopende motor.
Zwaartepunt houd ik voorlopig op 80 mm vanaf de vleugel voorlijst. Is wat verder naar voren dan bij de Thermy wordt geadviseerd (84 mm). Maar voor een eerste vliegpoging wel zo veilig.